Filip Bojković – Upornost je lozinka za uspeh
Posvećenost, upornost i rad u kontinuitetu su karakteristični za osobu kao što je Filip Bojković koja želi da ostvari svoje ambicije. Pomenute karakteristike se obično pripisuju zrelim ljudima sa jasnim pogledom na buduću profesiju, ali sve te stereotipe pobijaju mladi ljudi željni znanja i rada. Primer takvog mladog talenta je učenik Matematičke gimnazije iz Beograda, Filip Bojković.
Filipova interesovanja su iz oblasti informatike i matematike; dokazao je svoju uspešnost i talenat osvajanjem 3 medalje na svetski priznatim takmičenjima. Tako je nosilac srebrne medalje na Evropskoj juniorskoj informatičkoj olimpijadi, dobitnik bronzanih medalja na Internacionalnom jesenjem informatičkom turniru i Rumunskom informatičkom masteru 2020. godine. Filip je i godinu dana ranije odneo dve bronzane medalje sa Juniorske balkanske informatičke olimpijade i Internacionalnog jesenjeg informatičkog turnira. Dakle, i više nego dovoljnih razloga je bilo za nagrađivanje ovako angažovanog mladića u okviru projekta “Nagrađivanje mladih talenta za ostvarene rezultate na međunarodnim takmičenjima u 2020. godini”, Fondacije 1 %.
Filip za sebe govori da je veoma znatiželjan i uporan, što mu pomaže u ostvarenju svojih ciljeva.
Upoznajem sebe kroz informatiku
Filip nije od onih osoba što od najranijeg doba pronađu svoju profesiju i budu istrajni u tome, baš obrnuto, bio je svestran i sve grane društvenih i prirodnih nauka su ga interesovale. Ono što mu je bilo najzanimljivije i što mu je najviše držalo pažnju jesu problemi koji su kompleksniji, a rešavaju se na inovativne načine. Svako zašto koje ima svoje zato budi u Filipu interesovanje za dublje zalaganje i posvećenost:
“Planiram da nastavim da se bavim informatikom i matematikom, nadam se da ću jednog dana osvojiti medalju na Internacionalnoj olimpijadi iz informatike. “
Motivaciju za rad pronalazi u ljubavi prema oblastima za koje se opredelio, to je ono što ga pokreće na rad i daje mu želju za još većim napretkom. Rešavanje logičkih zadataka ga uči kako da pristupi svakodnevnim problemima, tako da logiku koju vežba primenjuje na sopstveni način života:
“Matematika i informatika su mi zanimljive zato što treba sam da razmišljam, a ne da učim napamet ono što piše i što se plasira. Bitna je moja logika.”
Prijateljstva koja Filip spominje govore o tome da, pored rada i truda, ima sasvim normalan ritam života kao i svaki drugi srednjoškolac, tako ni uspeh nije sinonim za asocijalnost, već za upornost! Kada postoji kategorija prioriteta, tada se sve usaglašava i sve postiže, redosledom koji sami odaberemo. Ne može biti ostvaren onaj koji je nezadovoljan i da sebe samo na jednom polju; ostvaren je onaj koji sva željena polja ispunjava na najbolji način.
“Da bi se osvojila medalja, potrebna je ideja. Takmičenja traju dugo i iscrpljiva su, ali me ne opterećuju. Zapravo, da bi se rešio zadatak, mora da se razmišlja i smišlja, a ne da se priseća tačne definicije.”
Pored intenzivnog rada i čestog druženja sa prijateljima, Filip je trenirao plivanje, rado igra stoni tenis, a bavi se i drugim aktivnostima.
Nauka se najbolje razume kroz istraživanja
Filip naglašava da voli da putuje, što nam govori da ima istraživački duh, koji je bitan, jer želi da se bavi naučno-istraživačkim radom. Kaže da takav način rada priprema mladu osobu za uspešnu budućnost:
“Dosta mi je pomogao naučno-istraživački rad, jer se nauka najbolje razume kroz istraživanja.”
Njegov način sagledavanja nauke govori o samoj praktičnosti koju voli da primenjuje na svoje aktivnosti van informatike i matematike, kao i logička razmišljanja.
Kada se govorilo o tome šta je bitno za mlade ljude, Filip je glavni akcenat stavio na negovanje talenta i uvažavanje istog. Talenat je samo dar koji ako se na pravi način iskoristi i usmeri, može da izdvoji pojedinca iz mase. “Negovanje talenta”, kako Filip kaže, je jako bitno za dalje usavršavanje. Ukoliko se oslanjate samo na to da imate prirodan talenat, bez vežbanja i upornosti, onda ne možete da napredujete više od onih bez talenta!
Treba podstaći svaku mladu osobu da se s ljubavlju bavi svakim poslom koji radi, jer uz ljubav ni najveća nauka nije nauka, već zadovoljstvo.
Najbitnija je posvećenost
Za najbitniju stvar, pored sopstvenog truda i zalaganja, mladi intelektualac smatra posvećenost. Neko možda ima sklonosti prema nekim oblastima, ali ne uspeva da ih otkrije zato što ne posvećuje dovoljno pažnje. Usredsređenost na sopstvene afinitete čisti puteve za adekvatne kvalifikacije i profesionalnost:
“Najvažniji su posvećeni profesori, adekvatna literatura i finansijaska sredstva.“
Kvalitetna predavanja su takođe na listi prioritetnih stavki koje pomažu u samorazvoju i razvoju naših sposobnosti. Kada je profesor kvalitetan i posvećen, onda kod učenika budi želju za napretkom i svi skriveni talenti izlaze na površinu.
Značaj podrške Fondacije 1 %
Za Filipa je ova nagrada izuzetno značajna, zato što želi da kupi stručnu literaturu i da se ozbiljnije bavi informatikom koja ga interesuje.
“Utisci o Fondaciji su jako pozitivni. Bilo koji vid podrške i pomoći mladim ljudima je jako bitan kako bi se mladi ljudi osetili motivisanije, jer znaju da je njihov rad prepoznat, a medalje i nagrade priznate. Na taj način se sa još većom željom posvetiš daljem napretku i takmičenjima.”
Podrška je ono što se pamti kada se čine prvi koraci, jer obično su to oni nesigurni i labavi. Zato se Fondacija 1% trudi da podrži početak mladih talenata i da od nesigurnog načini stabilan i čvrst hod